Komentarze autora NOWY OBYWATEL

  • 25.06.2013 12:30

    @PROROK.LEBIODA

    Oj, to niedobrze. Dzięki! :-) KW

  • 12.02.2013 14:16

    @jazmig

    Że też Benedykt XVI nie zapytał jazmiga o zdanie przed publikacją encykliki. Skandal w Watykanie! pzdr. K. Wołodźko

  • 09.01.2013 20:55

    @Lubicz

    Dla spokoju sumienia burżuazja ma charytatywę nie lewicę. ;-) Zaś lListki figowe już w ogóle nie są dziś w użyciu. A równowaga i symetria - to dobrze brzmi, czasem aż za dobrze. ;-) pzdr. kw

  • 09.01.2013 20:53

    @Daniel Kaszubowski

    Wszystko przed Wami. :-) kw

  • 09.01.2013 18:37

    @Art63

    Z pewnością do pewnych kwestii się dojrzewa. Zresztą uważam, że naturalny konflikt lewica-liberalizm gospodarczy musi być trwale zogniskowany jako nierozstrzygalny spór. Choćby wzorce zachodnie pokazują, że można inaczej (nawet jeśli wahadło przechyla się to w jedną, to w drugą stronę). Po prostu nasza, po-PRL-owska perspektywa jest marna. Coraz częściej odkrywam "stary" socjalizm jako afirmację ruchu spółdzielczego, który interesuje także kilku znanych mi liberałów.

    No i fakt, słusznie przez Pana podkreślony, że lewica w Polsce albo uprawia dziwaczne sentymentalne podróże w krainę Edwarda Gierka, albo po prostu jest cynicznie antyklerykalna lub programowo jako swój program uprawia sprzeciw wobec tego, co prawica uważa za wartościowe: kwestie pamięci historycznej czy podejścia do rodziny wskażę jako pierwsze z brzegu przykłady. kw

  • 09.01.2013 17:58

    @Art63

    PO pierwsze - musiałbym mieć pewność tej statystyki. Po drugie: ton debacie publicznej nadają media i publicyści bynajmniej nie lewicowe (nie mówię tu o nurcie liberalnym obyczajowo, czasem twardo utożsamianym z lewicą w publicystyce prawicowej, w tym blogerskiej).

    Ale oczywiście - kryzys jest. Z pewnością fakt, że to SLD wciąż zajmuje miejsce lewicy na polskiej scenie politycznej ma na to wpływ. Choć jest to imho nieco bardziej złożona sprawa - w przeciwieństwe do Pana uważam, że znaczna część Polaków wyznaje tzw. "lumoenliberalizm" który generalnie ogranicza się do tego, że prywatne jest super, publiczne złe, a najważniejsze, żeby tak kombinować, żeby samemu jakoś się uratować w tym bałaganie. Co nawet jest naturalną tendencją - ot, instynkt samozachowawczy. ;-) kw

  • 09.01.2013 17:38

    @Art63

    Ale która lewica jest zakładnikiem nacjonalistów? Nie znam takiego nurtu. Ba, powiem wręcz, że odkąd narodowcy coraz bardziej identyfikują się z tzw. "myślą wolnościową", taki sojusz jest coraz mniej prawdopodobny.

    Oczywiście, jeśli model zmiany społeczno-gospodarczej miałby się ograniczać do redestrybucji to byłby dość płytki, choć i tak tzw. transfery socjalne są u nas na bardzo niskim poziomie, a instytucje w rodzaju służby zdrowia - chroniczne niedoinwestowane. Tyle że w całej historii Obywatela pisaliśmy o tak różnych sposobach rozwiązań, że traktuję Pana uwagę jako skierowaną do kogo innego.:-) kw

  • 27.09.2012 20:52

    @jazmig

    Panie szanowny, ma Pan bardzo zawężone horyzonty, jeśli socjaldemokrację albo państwo opiekuńcze kojarzy tylko z PRL, ale to typowe dla wielu Polaków, więc rozumiem. Problem z wami polega na tym, że leczycie dżumę cholerą - okołowiecki socjalizm ordynarnym neoliberalizmem.

  • 27.09.2012 18:25

    @jazmig

    Tak, tak, Polacy uciekają masowo ze Skandynawii i Wielkiej Brytanii, gdzie opieka socjalna "po thatcher" jest jednak wciąż całkiem, całkiem.:-) I pewnie też przypadkiem więcej dzieci Polki rodzą w Anglii niż w Polsce, gdzie zwinięto niemal całą politykę społeczną i prorodzinną. LOL, panie jazmig.

  • 27.09.2012 16:02

    @Art63

    To Pana opinia, z którą się nie zgadzam.:-)

  • 27.09.2012 15:50

    @Zbyszek

    Ad 1 i ad 2 - zgoda. Z tym że konflikty jednostkowe czasem się upowszechniają, stając się na przykład trendami, lub obyczajami.

  • 27.09.2012 15:49

    @Art63

    W tym sensie każde pojęcie ogólne może być zideologizowane - w tym naród. Jednak posługujemy się nim, w doświadczeniu potocznym i w naukach społecznych. Oczywiście, rozmawiają konkretni ludzie, ale jakoś tak są stworzeni, że potrafią też dyskutować o pojęciach ogólnych. Natomiast sądzę, że dyskutują nie w oderwaniu od swojej rzeczywistości społecznej i ekonomicznej, lecz w oparciu o nią.

  • 05.08.2012 18:13

    @Marcin Kacprzak

    Owszem, prof. Kowalik był znawcą i popularyzatorem dorobku Ludwika Krzywickiego, zwanego "papieżem polskiego marksizmu" - jednego z najwybitniejszych polskich naukowców, pioniera polskiej socjologii, człowieka, który całe życie poświęcił na naukową i społecznikowską pracę na rzecz wykluczonych i słabszych. Co w tym przypadku "niedobrze brzmi" i dlaczego?

  • 02.08.2012 18:00

    @Marcin Kacprzak

    A o co Panu chodzi konkretnie?

  • 14.07.2012 14:48

    @nierealna

    Heh, tylko że trzeba mieć najpierw możliwość sprzedaży takiego wielopokoleniowego z reguły gospodarstwa, na którym żyją na przykład dziadkowie, dzieci i dojrzewają jeszcze wnuki.. Trzeba też mieć komu je sprzedać (a nie zawsze jest komu), no i w grę wchodzi cena (ta zależy od kwalifikacji gruntu, jakości zabudowań i domu). A jak sprzedać dwa hektary plus pół domu i pół zagrody? Jak widać, sprawa się komplikuje nieco... A co do pójścia na etat w czasach śmieciowych umów i niepewności zatrudnienia - to już wolne żarty, prawda? ;-) Ech...

  • 14.07.2012 14:26

    @nierealna

    Szczerze zatem życzę powodzenia. Mam nadzieję, że wtedy spojrzy też Pani na realia wsi inaczej. A co do przeprowadzki: to cóż, a skąd ma małorolny ze wsi wziąć kredyt na mieszkanie w mieście i na ile opłaca mu się - egzystencjalnie, społecznie - ryzyko takiej przeprowadzki na stałe? Sytuacja jest patowa, ponieważ mobilność ubogich jest mniejsza, chyba że w grę wchodzi postawienie wszystkiego na jedną kartę i wyjazd za chlebem, choćby za cenę rozłączenia rodziny, co czasem rodzi dramaty, a czasem tragedie... I tyle, dobrego dnia.

  • 14.07.2012 14:22

    @niepogodzony

    Dziękuję, to nie jest nasza/moja opinia, ani nawet nasz duży redakcyjny tekst (choć wsią zajmowaliśmy się niejednokrotnie, owszem), ale krótka notka na podstawie informacji prasowych, więc oczywiście wielkie dzięki za ten głos uzupełniający. Tak czy inaczej: wieś trzeba widzieć i równocześnie nie podchodzić do niej paternalistycznie, ani lekceważąco. Z szacunkiem, kw

  • 14.07.2012 14:10

    @adam kadmon

    Nie. Bo oni zwykle nie mają tych dwóch hektarów, bo i skąd? Tutaj mowa o małorolnych. pzdr. kw

  • 14.07.2012 14:08

    @nierealna

    Poradzę Pani to samo, co Pani w pierwszym komie ludziom ze wsi: to niech Pani kupi dwa hektary i przeprowadzi się na wieś, Ciociu Dobra Rada.:-) Bo z daleka wszystko wygląda prosto jak cep, a mieszczuchom wydaje się, że rozumy pojedli, bo są miastowi właśnie. Zatem zapraszam na polską wieś. Z pewnością od razy założy Pani wzorcową agroturystkę.:-) pzdr. kw

  • 30.03.2012 22:35

    @Marcin Kacprzak

    Mogę odpowiedzieć tak samo: zatem i my nie musimy się spowiadać przed kimś, kto jest krytycznym krytykiem, co przychodzi zwykle najłatwiej.:-) pzdr. k.

O mnie

Blog pisma NOWY OBYWATEL

okładka aktualnego numeru kwartalnika „Nowy Obywatel” Piszą:
Krzysztof WołodźkoJarosław Górski

Kontakt Stowarzyszenie „Obywatele Obywatelom” ul. Piotrkowska 5 90-406 Łódź

Okładka książki E. Abramowski Braterstwo, solidarność, współdziałanie.

obywatel na facebook

Czy masz świadomość, audycja społeczno-ekologiczna

Banner serwisu lewicowo.pl

Ostatnie notki

Moje ostatnie komentarze

  • @PROROK.LEBIODA

    Oj, to niedobrze. Dzięki! :-) KW

    25.06.2013 12:30Komentuj
  • @jazmig

    Że też Benedykt XVI nie zapytał jazmiga o zdanie przed publikacją encykliki. Skandal w...

    12.02.2013 14:16Komentuj
  • @Lubicz

    Dla spokoju sumienia burżuazja ma charytatywę nie lewicę. ;-) Zaś lListki figowe już w...

    9.01.2013 20:5516 Komentuj
  • @Daniel Kaszubowski

    Wszystko przed Wami. :-) kw

    9.01.2013 20:5316 Komentuj
  • @Art63

    Z pewnością do pewnych kwestii się dojrzewa. Zresztą uważam, że naturalny konflikt...

    9.01.2013 18:3716 Komentuj

Aktywne dyskusje

Piszę w lubczasopismach

Archiwum postów

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Moje tagi

Ulubione